loading...
tarfandbazha
ahwazi بازدید : 38 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

اوایل که کرونا آمد خیلی از ما فکر می کردیم که احتما تنها مدتی کوتاه مجبوریم ماسک بر صورتمان بزنیم. اما این ویروس چند سالی است که ما را اسیر خودش کرده است. البته که عدم رعایت مردم نیز در پیشرفته شدن این ویروس بی تاثیر نیست. اگر همه از ابتدا پروتکل های بهداشتی را تمام و کمال رعایت می کردیم این ویروس این قدر جهش پیدا نمی کرد. هر روز جهش های تازه ای آمد و با خود گفتیم که احتمالا این آخری است. اما دوباره ویروس دیگری آمد که پیشرفته شده نمونه قبلی اش بود. تا جایی که امیکرون آمد و گفتند کرونا تمام شد و دیگر کسی به خاطر این ویروس نمی میرد. اما باز هم بستری ها و آن هم بستری های کودکان و مرگ روزانه افراد در سراسر دنیا را شاهد بودیم.

ahwazi بازدید : 18 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

از ابتدای شیوع جهانی ویروس کرونا تا به حال شاهد ظهور جهش های متفاوتی از این ویروس بوده ایم. این ویروس هر بار تغییری داشته است و با شکلی تازه دوباره شیوع پیدا کرده است. نمونه های کرونای انگلیسی، دلتا و جهش امیکرون از این نمونه ها هستند. امیکرون یک تفاوت با دیگر جهش های قبلی دارد. آن هم این است که قدرت آن و یا توانایی آن در کشتن انسان کمتر است. اما به سرعت می تواند منتقل شود. این ویروس در واقع ویروسی سریع الانتقال است. پس در جاهایی که شلوغ باشد و یا فاصله اجتماعی به خوبی رعایت نشود به راحتی می تواند از فردی به فردی دیگر منتقل شود. همین است که باعث شده خیلی از افراد به آن دچار شوند. هر چند بسیاری نیز در مدت زمانی کوتاه در حدود یک هفته به بهبودی رسیده اند.

ahwazi بازدید : 30 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (1)

این سوالی است که ممکن است در ذهن من و شما و یا هر کس دیگری باشد. این موضوع ممکن است در مورد هر کالایی وجود داشته باشد. در مورد برخی از کالا ها هم نمونه های ایرانی خوبی داریم و هم نمونه های وارداتی و خارجی خوبی وجود دارد. به طور مثال در مورد برخی کالاهای برقی ممکن است هنوز محصولات داخلی مان نتوانسته باشند به کیفیت خارجیها برسند. اما در این مطلب می خواهیم در مورد یکی از محصولات مراقبتی و بهداشتی بپردازیم. این که آیا توصیه می شود از خمیر دندان خارجی استفاده شود و یا ایرانی. و یا این که اصلا این موضوع چه قدر و تا چه اندازه مهم است. و این که در مورد این کالاها چه مواردی مهم است و باید در موقع خرید و یا استفاده کردن از آن به این موضوع توجه داشته باشیم.

ahwazi بازدید : 37 چهارشنبه 06 بهمن 1400 نظرات (0)

محصولات مراقبت از مو بسیار زیاد هستند. برای مراقبت از مو محصولات متعددی وجود دارد. انواع شامپوها، کرم ها و لوسیون ها و ماسک های مو از مهم ترین این محصولات هستند. اما عمومی ترین که بیشتر ما نیز از آن استفاده می کنیم شامپوست. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم موارد استفاده از یکی از شامپوهایی که شاید شما نیز دیده باشید چیست. می خواهیم موارد استفاده مهم از شامپو کراتین را مورد بررسی و شاید معرفی قرار دهیم. این محصول به تازگی محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده است.

ahwazi بازدید : 30 سه شنبه 05 بهمن 1400 نظرات (0)

بر خلاف شامپو و مراقبت از مو برای داشتن دندان های بهتر و سالم تر پیشنهاد می شود که هر بار از یک خمیردندان استفاده شود. به طور مثال استفاده از مدل های وایتنینگ و یا سفید کننده باید محدود شود و در نهایت سه تا چهار بار در هفته استفاده شود. همین طور اگر از برندهای مختلفی استفاده شود برای دندانها بهتر است.

ahwazi بازدید : 34 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

ویروس کرونا هر روز در حال جهش به گونه ای تازه و افزایش خطر آفرینی است. در این روزها باید با این دید رفتار کنیم که ممکن است هر فردی ناقل ویروس کرونا و یا مبتلا به آن است. با این دید حتما از ماسک استفاده خواهیم کرد و فاصله فیزیکی مناسب را با او رعایت می کنیم. همچنین اگر با این دید جلو برویم که هر سطحی ممکن است آلوده به ویروس باشد حتما از دست زدن به هر سطحی پرهیز می کنیم و در آخر نیز دستان خود را ضدعفونی خواهیم کرد. حتما بارها از رسانه ها در این ایام شنیده اید که از سفر در زمان کرونا پرهیز کنید تا در امان بمانید. حتما شنیده اید که از رفت و آمد بیش از حد به مراکز خرید و رفت و آمدهایی که ضرورتی ندارد پرهیز کنید. قطعا بهترین روشی که در این مدت می توانیم اختیار کنیم این است که در منزل بمانیم و تا جایی که می شود به مراکز عمومی و پرتردد نرویم. اما گاها پیش می آید که کاری داریم که باعث می شود مجبور شویم از خانه خارج شویم. اگر چنین شد چه کنیم و چه رفتاری داشته باشیم که ما را از خطر کرونا دور کنید. این موضوع مطلبی است که در موردش صحبت خواهیم کرد.

ahwazi بازدید : 32 سه شنبه 21 دی 1400 نظرات (0)

یکی از ماسکهای پزشکی پرکاربرد که پیش از کرونا برای کاربردهای خاصی استفاده می شد اما امروزه استفاده از آن خیلی خیلی بیشتر از پیش شده است ماسک سه بعدی است. نام علمی است ماسک fast mask است. اما نام سه بعدی را در بازار عامیانه بر آن نهاده اند و با شیوع کرونا این نام بیشتر شنیده می شود.

ahwazi بازدید : 27 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

می دانیم که در این زمان که کرونا به این اندازه شیوع پیدا کرده است بهتر است تا جای ممکن در خانه بمانیم. ماندن در قرنطینه خانگی و پرهیز از رفت و آمدهای غیر ضروری بهترین راه است برای این که در امان بمانیم. گرچه ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند خطر ابتلا را پایین بیاورد. اما باز هم طبق نظر سازمان بهداشت جهانی بهتر است رفت و آمد بیرون از خانه به خصوص رفت و آمد به جاهای شلوغ و پرخطر مثل فروشگاه ها را به حداقل برسانیم. اما نمی شود انکار کرد که گاها مجبوریم برای خرید کالاهای ضروری و مایحتاج روزانه خود بیرون برویم و سری به فروشگاه ها بزنیم. بد نیست تا مواردی را که خطر ابتلا را در این اماکن به حداقل می رساند بار دیگر مرور کنیم. برخی از این نکات به شرح زیر هستند:

ahwazi بازدید : 27 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

این روزها خیلی ها موهای خود را کراتینهای صافی می کنند. این روش برای زیبایی موها مد شده است. گرچه قبل تر ها نیز این روش برای زیبایی موها وجود داشته است اما این روزها بیشتر مد شده است. اما با وجود هزینه های زیادی که برای این کار وجود دارد چه کنیم که بیشتر ماندگار شود. باید از موها مراقبت کنیم تا سریعا صافی خود را از دست ندهند و به حالت قبل باز نگردند. یکی از موارد مراقبتی استفاده از شامپوی مناسب است.

ahwazi بازدید : 32 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

شرکت الارو را کمتر کسی است که نشناسد. این مجموعه در زمینه محصولاتی چون کرم ها و شامپوهای درمانی فعالیت می کند. محصولات بهداشتی شرکت الارو خاصیت درمانی دارند. دلیل معروف بودنشان هم همین خواص دارویی است. اگر برای درمان پیری پوست یا درمان لکه های پوست خود به پزشک معرفی کنید ممکن است در کنار داروهایتان یک کرم الارو به شما پیشنهاد کند. اما در بین همه محصولات این شرکت محصولی وجود دارد که شهرت جهانی پیدا کرده است. این محصول به نام کرم احیا کننده نیز معروف شده است. چرا که قادر است با انرژی بخشی به پوست آن را کاملا احیا و شاداب کند. کرم ویتامین سی الارو که به این نام نیز شهرت پیدا کرده است یکی از بهترین محصولات الارو است. کرمی که به کمک ویتامین سی می تواند پوست شما را کاملا شاداب و جوان نماید.

تعداد صفحات : 26

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 551
  • بازدید سال : 3,229
  • بازدید کلی : 12,852