loading...
tarfandbazha
ahwazi بازدید : 34 شنبه 06 مهر 1398 نظرات (0)

یکی از مهم ترین انواع طراحی وبی که هر روز به تعداد بالایی درخواست می شود طراحی سایت شرکتی می باشد. شرکت ها و مجموعه ها از اولین هایی بودند به عرصه تجارت آنلاین از طریق وب وارد شدند. این مجموعه ها توانستند با استفاده از وب سایت هایشان مشتریان زیادی را به سمت خود و مجموعه شان بکشانند. امروزه اهمیت وب برای شرکت ها دو چندان شده است. تا جایی که بسیاری از وب سایت ها تنها از طریق سایت خدمات رسانی می کنند. امکان مراجعه حضوری به خیلی از مجموعه ها و شرکت ها وجود ندارد. برای این که به آنها درخواست ارائه خدمات بدهیم باید از طریق وب سایت آن ها اقدام نماییم. طبیعی است که یک طراحی سایت حرفه ای می تواند نقش پر رنگ تری برای موفقیت یک مجموعه اداری و تجاری ایفا نماید. برای این که موفق تر شویم باید قوی تر کار کنیم. برای حضور قوی تر در کنار رقبای تجارت آنلاین باید یک وب سایت حرفه ای و امروزی طراحی نماییم. در ادامه برخی از امکاناتی را که می تواند جذابیت این وب سایت ها را دو چندان نماید با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

 

قابلیت انعطاف پذیری

این قابلیت را با نام طراحی وب واکنش گرا یا ریسپانسیو می شناسند. این نوع طراحی وب یکی از پایه ای ترین و مهم ترین ساختارهایی است که باید سایت شما داشته باشد. این بدین معنی می باشد که سایت شما در تمام دستگاه ها با صفحات نمایش متعدد و سایز مختلف بتواند درست و کارآمد اجرا شود. امروزه تنها از طریق رایانه های خانگی و لپ تاپ ها به اینترنت وصل نمی شوند. بلکه موبایل ها و تبلت ها و بسیاری از دستگاه های هوشمند با صفحات نمایش مختلف وجود دارد که می توان وب سایت ها را با آنان مشاهده نمود. طبق آماری که چند سال پیش از طرف گوگل منتشر شد بیشتر افراد از طریق تلفن های همراه به جستجوهای اینترنتی و مشاهده ی وب سایت های مختلف می پردازند. به همین دلیل است که نمایش سایت شما در موبایل از اهمیت بالاتری نسبت به سایر صفحات نمایش مختلف برخوردار است. از آن جایی که گوگل اهمیت بالایی به کاربرانش می دهد به سایت هایی با ساختار غیر ریسپانسیو نمره منفی تعلق گرفت. به همین جهت است که شاهد افت رتبه بسیاری از وب سایت های قدیمی با ساختار غیر ریسپانسیو بودیم. امروزه دیگر کمتر وب سایتی است که ریسپانسیو نباشد. طراحان وب این ویژگی ها را در ساختار طراحی پایه ی خود در نظر می گیرند.

 

طراحی گرافیگ اختصاصی و زیبا

گرافیک سایت یعنی ظاهر سایت شما یعنی زیبایی های ظاهری و چیزی که مخاطب پس از وارد شدن در سایت شما می بیند. تمام تصویر ها و آیکن ها و المان های دیگر در گرافیک جای دارند. ظاهر سایت شما بهتر است که منحصر به خودتان باشد. بسیاری افراد سایت رقیب را به عنوان الگو به طراح وب نشان می دهند و از او می خواهند که گرافیک سایت نیز دقیقا مانند او باشد! این دقیقا بر ضد اصول برند سازی است. شاید شما در ابتدا یک مجموعه ی کوچک باشید. اما همیشه باید به پیشرفت کردن بیندیشید. باید همیشه این که به یک برند بزرگ در کشور و حتی یک برند جهانی معروف تبدیل شوید نیز فکر کنید. حتی اگر کار شما تولید یا فروش محصول نباشد و خدمات عرضه می کنید! این که رقبا را بررسی و آنالیز کنید بسیار خوب است. به خصوص در مورد این که وب سایت های آنان چه قابلیت هایی دارد. چرا که بیشتر این قابلیت ها به علت نیاز مشتریان در ساتی قرار گرفته است. اما برای ظاهر سعی کنید استانداردهای خودتان را داشته باشید. تصاویر شما باید با نرم افزارهای حرفه ای گرافیک مانند فتوشاپ طراحی و ادیت شوند. بهتر است یک فونت یکسان و یک چیز یکسان و هماهنگ در همه این تصاویر به چشم بخورد تا هنگامی که کاربری وارد سایت شما می شود متوجه هماهنگی شما و این که چقدر سایت یک پارچه ای دارید مواجه گردد.

 

قابلیت چت آنلاین در سایت

شاید شما نیز پس از ورود به بسیاری از سایت ها با یک پیام از سمت پشتیبانی سایت بابت این که به طور مثال اگر کمکی از ما ساخته است در خدمتیم. این پیام یک نوتیفیکیشن است که از افزونه چت آنلاین به شما ارسال می شود.کاربران با دیدن این پیام متوجه می شوند که اپراتوری آنلاین است و یا می توانند پس از گذاشتن پیام پس از مدتی پاسخ سوالشان را بیابند. این قابلیت نشان می دهد که مخاطب با یک مجموعه حرفه ای طرف است. میزان اعتماد او به مجموعه شما بسیار افزایش خواهد یافت. این قابلیت امروزه در بسیاری از وب سایت ها به چشم می خورد. طبق تجربه با استفاده از این قابلیت می توانید میزان مشتریانتان را افزایش دهید. استفاده از چت آنلاین برای بسیاری از سایت ها کارایی دارد. بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از این طریق با شما ارتباط برقرار نمایند.

 

نمونه کارها

بهتر است صفحه ای با عنوان نمونه کارها در سایت شما وجود داشته باشد. این صفحه برای کاربران سایت شما اهمیت زیادی دارد. قبل از این که به شما سفارش کار دهند ممکن است بخواهند نمونه کارهای شما را ببینند. با دیدن نمونه کارهای حرفه ای از انتخاب خودشان مطمئن می شوند. ممکن است کسی برای اولین بار باشد که قرار است با شما کار کند. وب سایت ابزاری است که باعث می شود افراد مختلف با شما آشنا شوند. دیدن نمونه کارهای متعدد شما نشان می دهد که او خیلی اتفاقی با یک مجموعه ی حرفه ای آشنا شده است. اگر این صفحه در سایت شما وجود نداشته باشد ممکن است در انتخاب شما مردد شود. طبق تجربه این صفحه می تواند مشتریان شما را بسیار افزایش دهد. بهتر است که برای آپدیت این صفحه واقعا وقت بگذارید. هر چند وقت یک بار یک نمونه کار و پروژه ی انجام شده ی جدید در این صفحه قرار دهید. تصاویر حرفه ای و توضیحات کامل باعث می شود تا نمونه کارهای شما برجسته تر به چشم بیایند. تصاویر جذاب با کیفیت بالا باعث می شود تا کیفیت کار شما بیشتر به نظر بیاید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 177
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 2,792
  • بازدید کلی : 12,415