loading...
tarfandbazha
ahwazi بازدید : 24 چهارشنبه 05 آبان 1400 نظرات (0)

مراقبت از مو بسیار مهم است. مو عضوی از بدن ماست که مانند دیگر اعضا نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. پس باید در سالم نگهداشتن آن بکوشیم. موها در زیبایی نیز تاثیر زیادی دارند. کسانی که به دلایلی موی خود را از دست می دهند متوجه می شوند که چقدر زیبایی چهره آنها تحت تاثیر قرار می گیرد.

 

موهای خشک یکی از انواع شایع مو هستند. این موها نیاز به رسیدگی خاص خود را دارند. یکی از مراقبت های مو انتخاب شامپوی مناسب است. شامپوها به دلایل مختلفی استفاده می شوند. اما مهم ترین دلیل استفاده از شامپوها پاک کردن موها از آلودگی هایی است که روی آنها می نشیند. در حمام و در مراحل شست و شو موها نیز تمیز می شوند. با توجه به نوع مو، باید شامپوی مناسب انتخاب شود.

 

اگر شامپوی شما به درستی انتخاب نشود و برای نوع موی شما و شرایط سلامت آن مناسب نباشد ممکن است در سلامت موها اختلال ایجاد شود. به طور مثال انتخاب شامپویی که به اندازه مورد نیاز موی شما پاک کنندگی نداشته باشد و یا حاوی موادی نباشد که موهای شما نیاز دارند به سلامت موهای شما لطمه خواهد زد.

 

اگر موهای شما خشک است نیاز به یک شامپوی ملایم دارید. شامپویی که خاصیت پاک کنندگی خیلی زیادی نداشته باشد. موهای خشک به ندرت دچار چربی زیاد می شوند. کثیف شدن آنها در یک بازه زمانی، بسیار کمتر از موهای معمولی و چرب است. پس اولین قدم انتخاب شامپویی است که پاک کنندگی اش ملایم باشد. اگر شامپو بیش از حد خاصیت پاک کنندگی داشته باشد باعث از دست رفتن مواد مفید موها و ضعیف شدن آنها خواهد شد. به طور مثال ممکن است چربی های مفید مو یا پروتئین های لازم بیش از حد از موها و پوست سر شما پاک شوند. در نتیجه موها تهی از مواد مفید شده و دچار مشکلاتی چون ضعیف شدن تارهای مویی، ریزش و یا حتی موخره می شوند.

 

در قدم بعدی توجه کنید که موهای شما به چه دلیل خشک هستند. آیا در اثر رنگ شدگی خشک شده اند؟ ممکن است از ابتدا موهای خیلی چربی نداشته اید. اگر موهای شما خشک یا معمولی بوده و در اثر رنگ کمی خشک شده نیاز به کمی رسیدگی دارد. استفاده از شامپوهایی برای موهای رنگ شده برای شما مناسب خواهد بود. یکی از انتخاب های موجود، شامپو موهای رنگ شده کامان است. این محصول حاوی موادی است که در اثر رنگ شدگی موها از روی آنها پاک می شوند. همچنین قدری نرم کننده ملایم در این شامپو وجود دارد که خشکی موها را از بین می برد. محصولات دیگری هم با برندها ی مختلف وجود دارند که می توانید با توجه به نیاز موهای خود و بودجه ای که در نظر می گیرید از آنها هم استفاده کنید.

 

مورد دیگری که باعث می شود موها خیلی خشک شوند استفاده از دکلره و رنگ کردن مو به رنگ های بلوند و روشن است. در این روش برای زیباسازی مو از دلکلره که ماده ای شیمیایی است استفاده می شود. به همین دلیل موها ممکن است به شدت آسیب ببینند و یا خیلی خشک شوند. همچنین استفاده از سشوار با دمای بالا نیز ممکن است دلیل این خشکی شود.

 

استفاده از شامپوهای حاوی ماده کراتین، مثل شامپو کراتین کامان برای موهای آسیب دیده بسیار مناسب است. در این محصولات از کراتین برای نرمی مو استفاده می شود. دیگر نیازی به این ندارید که روی موهای خود نرم کننده بزنید و به ریشه موهای خود آسیب برسانید. در این شامپوها خاصیت مهم دیگری هم وجود دارد که برای موهای آسیب دیده مناسب است. آن هم این که شانه زدن مو را راحت می کند. اگر موهای شما خیلی خشک هستند، پس از حمام و در همان زمان خشک کردن به سختی شانه می شوند. در این صورت ممکن است تعداد زیادی از تارهای موی خود را از دست دهید؛ فقط به دلیل این که شانه به راحتی از موها رد نمی شود و باعث آسیب به ریشه مو می شود. نگران میزان پاک کنندگی هم نباشید. از آنجایی که این شامپوها برای موهای آسیب دیده و یا خیلی خشک ساخته شده اند، در مورد خاصیت پاک کنندگی آنها نیز فکر شده است. میزان پاک کنندگی این شامپوها به اندازه لازم است. یعنی تنها آلودگی های سطحی را از بین می برند و از پاک شدن ویتامین ها و مواد مفید مورد نیاز برای مو جلوگیری می کنند.

 

مورد دیگری نیز وجود دارد که باید دقت کنید. اگر موهای شما خیلی خشک است بهتر است از استحمام بیش از حد بپرهیزید. زیاد شستن مو باعث می شود که موهای شما خیلی ضعیف شوند. چرا که با هر بار شامپو زدن موهای شما شسته می شوند. اگر آلودگی زیادی روی موها و پوست کف سر وجود نداشته باشد، این شست و شو می تواند باعث تهی شدن موها از مواد حیاتی شود که به آن نیاز دارند. پس در این مورد نیز دقت لازم را داشته باشید.

 

نکته دیگری هم هست که در هنگام شست و شوی موها در حمام باید توجه داشته باشید. حمام کردن با آب داغ برای افرادی با پوست و موی خشک به شدت مضر است. برای درک بیشتر این موضوع، حتما دیده اید که وقتی آب داغی را بر روی یک ظرف چرب و کثیف می ریزید، بدون مایع پاک کننده هم مقدار زیادی از آلودگی از روی ظرف پاک می شود. همین اتفاق در زمان شست و شوی سر با آب داغ نیز می افتد. یعنی پوست سر شما و موها بیش از حد چربی هایی که به آن نیاز دارند را از دست می دهند. آب حمام باید دمایی ملایم داشته باشد. هرچه خنک تر باشد برای شما بهتر است.

 

تنها انتخاب شامپو نیست که مهم است. اگر بهترین شامپو را هم بخرید اما در حمام با آب داغ حمام کنید و یا موهای خود را با سشوار با دمای خیلی زیاد خشک کنید موهای شما سلامتی خود را از دست خواهند داد. درست است که شامپو نقش خیلی مهمی در سلامت موها ایفا می کند. اما این همه کاری نیست که باید انجام دهید. میزان شست شوی شما و مراقبت های دیگر نیز اهمیت دارند. همچنین پیشنهاد می شود که خواب کافی داشته باشید تا پوست و مویی بهتر داشته باشید. استفاده از سبزیجات در رژیم غذایی و اضافه کردن زینک به رژیم غذایی تان نیز باعث می شود که موهایی بسیار زیباتر و همیشه سالم داشته باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 251
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 76
  • باردید دیروز : 18
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 143
  • بازدید ماه : 443
  • بازدید سال : 3,121
  • بازدید کلی : 12,744